ماساژ سیاتیک تهران

ماساژ سیاتیک یکی از بهترین روش ها برای تسکین و بهبود درد سیاتیک می باشد. به یاد داشته باشید که عصب سیاتیک قطورترین عصب بدن است. از ناحیه کمری از مهره های L4-S3 (ناحیه پایین کمری و باسن) شروع می شود و پایین تنه را عصب دهی می کند. افرادی که درگیر درد سیاتیک هستند و در شهر تهران ساکن هستند بهتر است برای ماساژ سیاتیک در تهران به مرکز ماساژ آریانا مراجعه نمایند.

 آیا عصب سیاتیک در هر دو پا قرار دارد؟

بله عصب سیاتیک در هر دو پا قرار دارد و ناحیه پایین تنه انسان را عصب دهی می کند.

رگ سیاتیک درست است و یا عصب سیاتیک؟

همان طور که گفته شد سیاتیک عصبی است که اندام های پایین تنه بدن را عصب رسانی می کند و به طور عامیانه به آن رگ گفته می شود که درست نیست.

ماساژ درمان عصب سیاتیک پای چپ

درمان درد عصب سیاتیک پای چپ فرقی با پای راست ندارد ولی به دلایل زیر بیشتر در پای چپ درد را احساس می کنیم

به دو دلیل ما بیشتر اوقات درد در یک سمت بدن احساس می کنیم.

1- ما همواره اندام برتر مثل دست راست و یا پای راست داریم. به همین دلیل همواره به یک سمت بدن از سمت دیگری فشار بیشتری می آوریم.

2- به دلیل عدم توازن عضلات در دو سمت بدن یعنی یک سمت بدن عضلات قوی تری نسبت به سمت دیگر بدن دارد. این عدم توازن باعث می شود فشار های وارده بر بدن به صورت نامتوازن در بدن پخش شود. ما در یک سمت فشار بیشتری احساس کنیم که منجر به درد می گردد.

دلیل ایجاد درد سیاتیک چیست؟

دلیل ایجاد درد سیاتیک فشاری است که دیسک های مهره ای بر نخاع ناحیه کمری وارد می کنند. این درد می تواند به دلیل تخریب دیسک و یا بیرون زدگی دیسک کمری اتفاق بیفتد. دلیل این فشارها می تواند:

  • اضافه وزن
  • عدم تحرک
  • کوتاهی عضلات
  • فشار زیاد بر ناحیه کمری
  • پوزیشن های کاری نامناسب
  • سرما
  • و…

ماساژ درمان عصب سیاتیک پای چپ

درمان سیاتیک با ماساژ درمانی یکی از بهترین راه ها برای رهایی از این درد وحشتناک می باشد. اکثر سیاتیک در یکی از پاها بیشتر احساس می شود و افرادی که پا راست هستن به دلیل اینکه پای تکیه گاه آن ها پای چپ می باشد بیشتر در پای چپ درد دارند. درمان عصب سایتیک به ترتیب مراحل زیر انجام می پذیرد:

  1. ویزیت فرد بیمار و مشاهده درد و علایم درد
  2. دریافت علت ایجاد درد
  3. دریافت نقاط درگیر در بدن
  4. ماساژ عضلات بالاتنه و فیله ها
  5. ماساژ نقاط اصلی درگیر مانند پرفورمیس و مربع کمری
  6. ماساژ پایین تنه عضلات ران و ساق پا
  7. رهاسازی عضلات و اسپاسم ها بدن
  8. استفاده از سنگ داغ برا افزایش گردش خون و دفع تنش عضلات
  9. استفاده از بادکش گرم برای کاهش التهاب و افزایش خون موضعی

ماساژ سیاتیک در خانه

ماساژ سیاتیک دارای تکنیک های تخصصی می باشد که باید توسط ماساژتراپیست حرفه ای انجام گیرد. در این ویدیو تکنیک های ساده ولی کاربردی از ماساژ سیاتیک به شما آموزش داده می شود که می توانید به راحتی در منزل انجام دهید. قبل از اجرای این تکنیک ها حتما به نکات زیر توجه فرمایید:

  1. به هیچ وجه فشار و تکنیکی بر روی ستون فقرات و مهره ها اجرا نمی شود.
  2. ابتدا فشار بسیار کمی وارد شود و از فرد میزان درد فرد پرسیده شود.
  3. تکنیک ها را در دو طرف فرد انجام دهید حتی اگر فرد یک سمت درد داشته باشد.
  4. تکنیک ها را می توانید دو بار در روز تکرار کنید.
  5. هر تکنیک حدود ۲۰_۳۰ ثانیه اجرا کنید.
  6.  حتما از روغن های گیاهی مانند زیتون و کنجد برای روغن مالی و اجرای تکنیک استفاده کنید.

آیا ماساژ درمانی برای درد سیاتیک وجود دارد؟

بله بسته به میزان و درجه مشکل درمان های مختلفی وجود دارد. ماساژ درمانی یکی از بهترین راه های درمان درد سیاتیک است که هم بدون عوارض و هم نسبت به هزینه های جراحی بسیار ارزان می باشد.

آیا جراحی باید انجام دهیم؟

به طور قطع در کل دنیا جراحی آخرین راه حل برای درمان بیماری می باشد. در کشورهای جهان اول به ندرت برای مشکلات کمری جراحی تجویز می گردد.

در مرکز آریانا چه کارهایی برای درد سیاتیک انجام می شود؟

  1. در ابتدا ویزیت کامل بیمار و اطلاع گرفتن از نحوه زندگی روزانه برای پیدا کردن دلیل بوجود آمدن درد سیاتیک
  2.  شناسایی نقطه اصلی درگیر در درد سیاتیک
  3. ماساژ درمانی برای درد سیاتیک و برطرف کردن اسپاسم های عضلات درگیر
  4. کشش و حرکات اصلاحی و آموزش آن به خود بیمار برای انجام در منزل

“مرکز ماساژ درمانی آریانا دارای بهترین متخصصین ماساژ درمانی است. این ماساژ تراپیست ها هم تحصیل کرده و هم کار بلد هستند. ماساژ درمانی برای درد سیاتیک به صورت کاملا علمی صورت می گیرد و درمان قطعی برای این عارضه خواهد بود.”

ماساژ سیاتیک
مشاهده قیمت و رزرو ماساژ درمانی سیاتیک

ماساژ سیاتیک چگونه است؟

ماساژ سیاتیک بیشتر روی ناحیه کمر، باسن و پاها کار می شود. سیاتیک به دلیل عارضه های پرفورمیس و اسپاسم عضله های کمر و باسن رخ می دهد در نتیجه با ماساژ درمانی باید اسپاسم این نقاط برطرف گردد. ماساژ سیاتیک تکنیک ها و روش های خاصی را شامل می شود که باید فقط توسط ماساژتراپیست حرفه ای و تحصیل کرده انجام گیرد. زیرا فشار بیش از حد و غیر معقول بر بدن و ستون مهره ها باعث بدتر شدن اوضاع و ناگواری آن خواهد شد.

ماساژ درمانی سیاتیک

درمان سیاتیک با ماساژ و بادکش

یکی از بهترین روش ها و تاثیر گذارترین روش ها برای درمان درد سیاتیک استفاده از بادکش گرم است. ماساژ درمانی و بهبود دردهای عضلانی ناحیه کمر به همراه استفاده از بادکش گرم تاثیر بسزایی در درمان درد سیاتیک دارد. اگر چنانچه دسترسی به مرکز ماساژ مناسب ندارید می تواند بادکش بر روی فیله ای کمر را امتحان کنید. به یاد داشته باشید روی ستون فقرات بادکش نگذارید و فقط روی فیله های کمری این کار را انجام دهید.

درمان سیاتیک با ماساژ و بادکش

قیمت ماساژ سیاتیک

این ماساژ به صورت تخصصی و با اسم ماساژ درمانی صورت می گیرد بدین صورت که با ماساژ درمانی درد سیاتیک شما درمان می شود. شما به راحتی در بخش لیست قیمت ماساژ می توانید قیمت ماساژ درمانی را مشاهده کرده و اقدام به رزرو وقت نمایید.

ماساژ درمانی برای کمر درد

حرکات اصلاحی برای درمان سیاتیک

یکی از راه حل ها برای کاهش درد سیاتیک حرکات اصلاحی می باشد. حرکات اصلاحی زمانی که به درستی انجام گیرد فشار را از روی عصب سیاتیک برداشته و درد آن کاهش پیدا می کند. در ادامه فیلم حرکات اصلاحی برای درمان سیاتیک برای شما به نمایش گذاشته شده است که سعی کنید این حرکات را چند بار در روز انجام دهید.

حرکات اصلاحی برای سیاتیک

فیلم حرکات اصلاحی برای سیاتیک

حرکات اصلاحی یکی از روش های پیشگیری و درمان کمردرد و سیاتیک می باشد. این حرکات را با آرامی همراه فیلم انجام دهید.

  • هر حرکت را سه بار انجام دهید
  • کشش ها تا آستانه درد انجام می شود و به مدت 10 ثانیه مکث دارد
  • در هنگام کشش به راحتی نفس بکشید و نفس خود را حبس نکنید.

روغن مخصوص برای ماساژ سیاتیک

روغن های گیاهی و حیوانی مختلفی وجود دارند که می توان برای ماساژ از آن ها استفاده کرد. مهمترین خصیصه بهترین روغن برای ماساژ درد و سیاتیک روغنی است که خاصیت گرم کردن خوبی داشته باشد. روغنی که بتواند گردش خون را افزایش داده و باعث گرم شدن آن نقطه از بدن گردد. در نتیجه افزایش گردش خون درد در آن ناحیه تا حدودی تکسین پیدا می کند و باعث بهبود وضعیت فرد می گردد. بهترین روغن ها برای ماساژ سیاتیک از بین روغن های حیوانی اگر سمت جنوب کشور هستید روغن کوسه می تواند مفید باشد همچنین روغن کوهان شتر نیز خوب است. در بین روغن های گیاهی روغن سیاهدانه، بسیار مفید است.

روغن سیاه دانه

روش درست کردن روغن ضد درد برای سیاتیک

روغن های ضد درد اصولا روغن های ترکیبی می باشند که بیشتر ترکیب روغن های گیاهی در آن ها استفاده می شود. روغن های گیاهی با طبع گرم و با خاصیت گرم کنندگی پوست و بدن برای کاهش درد بسیار مفید هستند. برای تهیه روغن ضد درد می توانید برای روغن پایه از زیتون و کنجد استفاده کنید و بعد از آن روغن های سیاهدانه، رزماری، زنجبیل، اسپند، و به مقدار کمتر روغن فلفل به آن اضافه کنید.

روغن ضد درد
مشاهده قیمت و رزرو ماساژ درمانی سیاتیک