روغن های ضد درد

درد یک مانیزم در بدن است که نشان می دهد مشکلی در بدن وجود دارد. با این وجود موادی هستند که خاصیت ضد درد و کاهش آن را دارند از جمله آن ها روغن های گیاهی با خاصیت ضد درد هستند. روغن های گیاهی که به درستی روغن گیری شده اند می توانند برای بدن بسیار مفید باشند. از جمله روغن های ضد درد برای بدن روغن رزماری و سیاه دانه می باشد. که با خاصیت گرم کنندگی قوی هنگام ماساژ بدن می تواند با افزایش جریان خون درد های بدنی و عضلانی را کاهش دهد.

روغن ضد درد

انواع روغن های ضد درد کدامند؟

روغن ها انواع مختلف گیاهی و حیوانی دارند که می توانند برای بدن و ماساژ بدن مفید واقع شوند. به طور کلی روغن های با طبع گرم برای از بین بردن دردهای بدنی مناسب تر هستند. ولی به یاد داشته باشید روغن ها همه درد ها را از بین نمی برند و باید عامل درد شناخته شود. روغن ها با افزایش گردش خون باعث می شوند موضع گرم تر شده میزان درد کاهش یابد. بهترین روغن ها برای افزایش گردش خون و در نتیجه کاهش دردهای بدنی در زیر اشاره می شود. برای شناخت انواع روغن ها پیشنهاد می کنیم مقاله روغن ماساژ چیست را مطالعه فرمایید.

  • رزماری
  • سیاهدانه
  • نعناع
  • اسپند
  • زیتون

نحوه استفاده از روغن های ماساژ

مهمتر از خاصیت خود روغن ها نخوه استفاده از آن ها است. روغن ماساژ را به اندازه یک قاشق مرباخوری روی دست خود ریخته کامل روی موضع در بمالید. اگر ناحیه که ماساژ می دهید زیاد است میزان بیشتری از روغن استفاده کنید. روغن ماساژ را به اندازه ای بریزید که دست راحت روی موضع حرکت کند. بعد از آن با حرکت دادن دست روی موضع اقدام به ماساژ آن ناحیه کنید. حرکات دست ملایم و با هدف گرم کردن ناحیه خواهد بود.

موارد منع استفاده از روغن های ماساژ

روغن های ماساژ به هیچ عنوان روی زخم های باز استفاده نکنید. بر روی زخم های بسته شده می توانید اندکی برای نرم کردن استفاده کنید و بسیار مفید نیز می باشد. از روغن های تند و گرم مانند روزماری، سیاهدانه، اسپند و فلفل بر روی چشم و صورت استفاده نکنید.

روغن رزماری برای ماساژ

روغن رزماری دارای طبع و بوی نسبتا تندی است. از این روغن به هیچ عنوان بر روی چشم ها استفاده نشود. بهتر است این روغن با روغن های دیگر مانند زیتون ترکیب و بعد استفاده گردد. اگر دردهای عضلانی دارید این روغن را روی آن قسمت ریخته و اقدام به ماساژ دادن کنید. این عمل را 10 دقیقه انجام دهید

روغن سیاهدانه برای ماساژ

یکی از بهترین روغن های موجود و ضد درد که خاصیت های فراوانی نیز دارد روغن سیاهدانه می باشد. این روغن علاوه بر ضد درد بودن فوق العاده در طب سنتی استفاده می شود. یکی از این کاربرد های روغن سیاهدانه برای سینوزیت است که نحوه استفاده آن به صورت مفصل در مقاله ای شرح داده شده است.