ماساژ سنگ داغ

یکی از بهترین ماساژهایی که حتما باید تجربه کرد ماساژ سنگ داغ است. هات استون یا سنگ داغ سنگ هایی سیقل داده و صاف از جنس بازالت هستند که گرما را در خود حفظ می کنند. تکنیک های ماساژ با گرمای لذت بخش این سنگ ها تنش را از بدن زوده و آرامش را بر بدن بر می گرداند. فواید ماساژ سنگ داغ بی شمار است با این حال حتما به یاد داشته باشید که هرچقدر ماساژتراپیست شما حرفه ای تر باشد قادر خواهد بود تکنیک ها را به درستی و با تنوع زیاد اجرا کند که خود این عاملی برای لذت بخش تر بودن ماساژ خواهد بود.

تاریخچه ماساژ سنگ داغ

تاریخچه هات استون به چین باستان و اقیانوس آرام جنوبی از جمله جزایر هاوایی برمی‌گردد. جای تعجب نیست که رایج‌ترین نوع سنگی که امروزه توسط ماساژ درمانی‌ها استفاده می‌شود سنگ‌های آتشفشانی بازالت، صاف و مسطح هستند. که گرما را حفظ می‌کنند و نکته جالب اینجاست که  تصور می‌شود که این سنگ ها اثرات انرژی‌های درمانی را از اعماق زمین منتقل می‌کنند.

نحوه ماساژ سنگ داغ

فواید ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ با بهره گیری از تکنیک ها و روغن های ماساژ با گرمای نفوذ کننده از دل سنگ ها باعث برطرف شدن اسپاسم های عضلانی شده و لذت غیرقابل وصفی را ایجاد می نماید. همچنین بعد از اتمام حرکات سنگ های داغ بر روی ستون فقرات قرار گرفته تا گرمای خود را به بدن فرد ببخشد.

  • دفع سموم بدن

ماساژ سنگ داغ باعث افزایش گردش خون، بهبود روند حذف سموم مضر بدن و احیای انرژی در انسان می شود.

  • رفع خستگی، درد، ورم و التهاب بدن

براساس تحقیقات انجام شده: نشان داده شده که ماساژ سنگ داغ  خستگی، درد و همچنین ورم و التهاب بدن و تنش عضلانی را کاهش می دهد. کاهش درد تا حدی ناشی از کاهش استرس می باشد.

  • تقویت سیستم عصبی مرکزی(مغر و نخاع)

ماساژ سیستم عصبی مرکزی را از طریق اعصاب پیرامونی پوست تحریک می کند. وقتی که یک محرک سیستم خاص، بی اندازه مستقر می شود، اثرات ماساژ درمانی به دوباره برگرداندن تعادل درونی کمک می کنند و به موجود زنده فرصت استراحت کردن می دهند و مکانیسم احیاء اجرا می شود.

مرکز ماساژ سنگ داغ
مشاهده قیمت و رزرو

ماساژ سنگ داغ چگونه انجام می شود؟

ماساژ سنگ داغ یکی از لذت بخش ترین ماساژ های دنیاست. گرمای ملایم و لذت بخش سنگ های آتشفشانی برروی بدن آرامش و لذت بی بدیلی را به ارمغان می آورد. سنگ های آنشفشانی توسط هیتر مخصوص گرم می شوند و پس از روغن کاری به آرامی و با تکنیک های خاص بر روی بدن فرد ماساژ گیرنده حرکت داده می شوند. گرمای سنگ داغ لذت بخش می باشد و دمای آن بالاتر از حدی نیست که احساس سوزش به فرد دست دهد. ماساژ سنگ داغ روی تمامی قسمت های بدن فرد انجام می گیرد و در انتها برروی فرد گذاشته می شوند تا گرمای سنگ بر بدن فرد انتقال یابد.

ماساژ سنگ داغ

سنگ های ماساژ باید چگونه باشند؟

سنگ‌های ماساژ باید صاف باشد، بنابراین می‌توان آن‌ها را کاملاً صیقل داد تا بتوانند به صورت ایمن روی بدن بنشینند. سنگ متخلخل می‌تواند باکتری را در خود جای دهد و تمیز نگه داشتن آن دشوار است. در طول انجام ماساژ سنگ‌های صاف و گرم در قسمت‌های خاصی از بدن قرار می‌گیرند.

جنس سنگ های ماساژ سنگ داغ چیست؟

این نوع سنگ‌ها، سنگ‌های معمولی نبوده بلکه سنگ‌های آتشفشانی، سالت و سنگ مرمر،بازالت هستند.

چرا سنگ های ماساژ سنگ داغ به رنگ تیره است؟

سنگ های مخصوص رنگ تیره ای دارند. زیرا این سنگ های توانایی بالایی در حفظ حرارت را دارند و می توانند آن را به بدن منتقل کنند.

چرا از سنگ های آتشفشان برای ماساژ استفاده می شود؟

چون این سنگ ها قابلیت نگه داشتن گرما در خود را دارند.

آیا ماساژ هات استون ماساژ ریلکسی محسوب می شود؟

پاسخ این سوال دو جنبه ای است این ماساژ به واسطه استفاده از تکنیک های آرام بخش و سنگ های گرم ماساژ نوازشی و ریلکسی محسوب می شود ولی با توجه به گرمایی که از خود دارد نوعی ماساژ درمانی هم محسوب می گردد. به طور خاص برای از بین بردن تنش ها و استرس های بدنی و یلکسیشن بسیار مفید می باشد. با این وجود اگر چنانچه ماساژی می خواهید که هم ریلکسیشن باشد و هم باعث براق شدن پوست گردد ماساژ شمع را باید امتحان کنید.

رزرو وقت

ماساژ سنگ داغ بیشتر مناسب چه بیمارانی است؟

برای اکثر مشکلات و بیماری ها همچون؛ فیبرومیالژیا، ام.اس،آرتروز،بیماری های خود ایمنی و برای تمام گرفتگی و کوفتگی های عضلانی و….مناسب است.

ماساژ سنگ داغ مناسب برای مبتلایان به ام اس

بیماری مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک بیماری خودایمنی،التهابی،مزمن و پیشرونده است که به صورت ضایعات عصبی با میلین تخریب شده در جسم سفید مغز،طناب نخاعی و اعصاب بینایی بروز می کند. ام اس از مهمترین بیماری های سیستم عصبی مرکزی و از شایع ترین بیماری های نورولوژیک در انسان و شایع ترین بیماری منجر به ناتوانی در جوانان است. بیماری ام.اس مانند سایر بیماری های خوایمنی در زنان شیوع بیشتری دارد.در واقع این بیماری در زنان دوبرابر بیشتر از مردان بروز می کند.

شایع ترین سن ابتلا به این بیماری نیز 20 تا 40 سال است.،یعنی سال هایی که در آن فرد بیشترین مسولیت های خانوادگی و اجتماعی را برعهده دارد و در واقه در سنین باروری است. در مطالعه ای به بررسی تعيين تاثير ماساژسنگ داغ بر کيفيت خواب زنان مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس پرداختند؛نتایج نشان داد،استفاده از ماساژ سنگ داغ در بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس مي تواند باعث بهبود مشکلات خواب شود، لذا انجام آن به عنوان يک روش موثر به بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس توصيه مي شود.

ماساژ سنگ داغ مناسب برای مبتلایان به بیماری فیبرومالژیا

فیبرومیالژی سندرمی است که بیمار مبتلا به آن دردهای منتشر و مزمن در همه جای بدن دارد و در معاینه نیز نقاط حساس به فشار در قسمت های مختلف بدن وجود دارد. کلمه فیبرومیالژی از سه جزء فیبر(بافت) سازنده تاندون ها و رباط ها(عضله) و الژی(درد) ساخته شده است که به معنای حس درد در تاندون ها و عضلات می باشد. واژه فیبرومیالژی به معنی درد در عضلات لیگامان ها(رباط ها) و تاندون ها(زردپی ها)است.

اختلالات خواب و خستگی و علایم همراهی مانند افسردگی و اضطراب زمینه ای هستند که تقریبا همیشه در فیبرومیالژی وجود دارند،گرچه این علایم اختصاصی نیستند و در بیماری های دیگر هم دیده می شوند. براساس تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده است که؛ ماساژسنگ داغ می‌تواند خشکی مفاصل را کاهش داده و به بهبود وضعیت بیماران فیبرومیالژیا کمک کند.

ماساژ سنگ داغ مناسب برای آرتروز

بیماری آرتروز چیست؟

آرتروز (OA) شایع‌ترین بیماری مفصلی است. آرتروز یک بیماری پیش‌رونده با پنج مرحله از 0 تا 4 است. مرحله اول (0) مفصل طبیعی است. مرحله 4 نشان‌دهنده آرتروز شدید است. همه کسانی که آرتروز دارند تا مرحله 4 پیشرفت نمی‌کنند. این وضعیت اغلب مدت‌ها قبل از رسیدن به این مرحله تثبیت می‌شود.

تاثیرات ماساژ سنگ داغ بر افراد مبتلا به آرتروز

ماساژ سنگ داغ آرتروز، باعث بهبود گردش خون و تحریک بهبود می‌شود و همچنین توانایی تحرک فرد مبتلا را حفظ می کند.ماساژ سنگ داغ به آرام شدن عضلات کمک می‌کند و با نرم کردن و تقویت عضلات اطراف مفاصل, دامنه ی حرکت مفصل را افزایش داده و حرکت کردن را آسانتر می‌کند.