ماساژ درمانی برای کمر درد

کمر درد چیست و چه عواملی باعث درد می گردد؟

اصلی ترین و شاید حساس ترین عضو بدن در قسمت کمر قرار دارد یعنی نخاع، می دانید که نخاع همه قسمت های بدن رو عصب دهی می کند. نخاع داخل ستون فقرات قرار دارد که بوسیله مهره ها و دیسک های بین مهره ای محافظت می شود. ستون فقرات توسط عضلات و رباط ها در جای خود فیکس شده اند. به وسیله این عضلات چرخش به طرفین و خم و راست شدن صورت می گیرد. یعنی وقتی می خواهیم به چپ و راست بچرخیم و یا خم شویم و یا هر کار دیگری توسط عضلات صورت می گیرد.

چند مثال

ماساژ درمانی برای کمر درد

موقعی که شی سنگینی بلند کنیم و یا ضربه محکمی به بدن وارد شود. چون این عضلات به مهره ها چسبیده است باعث می شوند مهره ها از جای خود خارج شوند. بدین ترتیب دیسک های بین مهره ای بر نخاع فشار وارد کنند که سرآغاز درد است.

در اثر پوزیشن های کاری نامناسب یعنی کار سنگین و یا عدم تحرک، اضافه وزن و یا افزایش سن، عضلات تحلیل رفته و فشار زیادی بر عضلات کمری وارد شود.  چون این عضلات فشار را وارد مهره ها و نخاع توسط دیسک بین مهره ای تحت فشار قرار می گیرد می کنند درد کمر آغاز می گردد.

ماساژ درمانی برای کمر درد در سالن ماساژ آریانا شامل چه چیزهایی است؟

  1.  شناسایی علت اصلی کمر درد چون هر دلیلی درمان جداگانه دارد
  2. شناسایی نقطه اصلی کمر درد
  3. ماساژ درمانی و آزاد سازی عضلاتی که بر مهره ها فشار وارد می کنند
  4. کشش و انعطاف پذیری برای برطرف کردن اسپاسم ها و کوتاهی عضلات
  5. انجام حرکات اصلاحی و آموزش آن به بیمار برای انجام در منزل

در چند جلسه استفاده منظم از ماساژ درمانی کمر درد شما به طور کامل بهبود یافته خواهد یافت. دیگر نیازی به استفاده از دارو و یا حتی عمل جراحی نخواهید داشت. ماساژ درمانی برای کمر درد بهترین راه حل برای برطرف کردن دردهای کمری می باشد.

دلایل اصلی کمر درد

کمر درد عوامل مختلفی می تواند داشته باشد ولی به صورت عمده ضعف عضلات کمری و ناحیه شکم و کوتاهی عضلات پا دلایل اصلی آن هستند. زمانی که این عوامل با بی تحرکی و اضافه وزن ترکیب شوند باعث وخیم تر شدن اوضاع می گردد. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند به مهره های کمری نیز فشار وارد کرده و باعث آسیب بر دیسک های کمری می شود.

  • ضعف عضلات کور ( ناحیه مرکزی بدن)
  • پوزیش های کاری نامناسب
  • افزایش و یا کهولت سن
  • اضافه وزن بخصوص در ناحیه شکمی که فشار خیلی زیادی بر کمر وارد می کند،
  • کم تحرکی
  • کوتاهی عضلات
  • آتروفی عضلات پا
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • بیرون زدگی یا تخریب دیسک های کمری

اگر چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد ماساژ درمانی کسب کنید پیشنهاد ما این است که مقاله ماساژ درمانی را مطالعه فرمایید.

مرکز ماساژ غرب تهران

تمرینات ورزشی برای کمر درد

یکی از بهترین راه ها برای درمان کمر درد انجام مرتب تمرین های ورزشی می باشد. به یاد داشته باشید حتما قبل از انجام تمرین ها بخصوص تمرین های سخت خوب گرم کرده باشید. گرم کردن می تواند شامل پیاده روی آرام و حرکات کششی آرام باشد. این ورزش ها و تمرین ها باید به صورت منظم انجام گیرد.

فیلم حرکات اصلاحی برای کمر درد

حرکات اصلاحی و تمرین های ورزشی یکی از بهترین راه ها برای تسکین و بهبود کمر درد می باشد. فیلم حرکات ورزشی برای کمر درد برای شما تهیه شده است که می توانید در زیر مشاهده فرمایید.

به یاد داشته باشید:

  • این حرکات را سه بار در روز انجام دهید
  • هر حرکت را سه بار تکرار کنید
  • هر کشش را به مدت 10 ثانیه مکث کنید و نگه دارید

آموزش ماساژ برای کمر درد

ماساژ کمر یکی از ماساژ هایی است که باید با احتیاط انجام گردد. در ناحیه کمر باید از فشار بر روی مهره ها اجتناب گردد و تکنیک های ماساژ بر روی عضلات کمری انجام می گیرد. تکنیک های و سبک های مختلفی از ماساژ وجود دارند که در این ناحیه کاربرد دارند که یکی از این سبک های ماساژ ریلکسی می باشد. این ماساژ دارای تکنیک های نوازشی و اصطحکاکی است که بر روی کل بدن انجام می گیرد. جهت مشاهده تکنیک های ماساژ ریلکسی می توانید صفحه آموزش ماساژ ریلکسی را مشاهده فرمایید. برای رهایی از کمر درد تکنکیک های ماساژ درمانی اجرا می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

ماساژ کمر در خانه

ماساژ درمانی برای کمر درد سبکی کاملا تخصصی است که توسط ماساژتراپیست صورت می گیرد. با این وجود تکنیک های هستند که شما برای کاهش کمر درد در خانه می توانید از آن بهره ببرید. در ادامه فیلم آموزشی ماساژ برای کمردرد گنجانده شده است که می توانید تکنیک های آن را در منزل انجام دهید.

دانلود پی دی اف pdf تمرینات ورزشی برای کمر درد

ما حرکات و تمرین های ورزشی ویلیامز را به صورت pdf جمع آوری کردیم که در ادامه می توانید مشاهده و دانلود نمایید. این حرکات ادامه حرکات فیلم بالا می باشد که به صورت جامع تر و کامل تر است. برای اینکه این فایل را داشته باشید روی دانلود pdf تمرینات ورزشی برای کمر درد کلیک نمایید.

رزرو ماساژ درمانی برای کمر درد

برای مشاهده انواع ماساژها همراه با قیمت آن ها می توانید لیست قیمت ماساژ را شماهده فرمایید. ماساژ درمانی یکی از اصلی ترین سبک این ماساژها می باشد که باید توسط متخصص این کار یعنی ماساژتراپیست انجام گیرد.