روغن سیاهدانه برای سینوزیت

روغن سیاهدانه فواید زیادی از جمله برای ماساژ درمانی و درمان سینوزیت دارد. یکی از تجویزهای اصلی دکتر خیراندیش استفاده از روغن سیاه دانه برای سینوزیت است. این روغن دارای خواص بی نظیری است که در زیر به آن می پردازیم.

روغن سیاهدانه

خواص روغن سیاهدانه

  • استفاده موضعی برا کاهش درد
  • مصرف خوراکی برای کاهش وزن
  • کاهش کلسترول بالا
  • بهبود علایم آرتروز مفصلی
  • کاهش فشار خون بالا
  • بهبود علائم التهاب دستگاه تنفسی و آسم
  • درمان سینوزیت

درمان قطعی سینوزیت با روغن سیاهدانه

چکاندن روغن سیاه دانه در بینی برای سینوزیت

روغن سیاهدانه به روش زیر داخل بینی چکانده شود:
شب اول یک قطره داخل بینی سمت راستعلایم سینوزیت
شب دوم یک قطره داخل بینی سمت چپ
شب سوم دو قطره داخل بینی سمت راست
شب چهارم دو قطره داخل بینی سمت چپ
شب پنجم سه قطره داخل بینی سمت راست
شب ششم سه قطره داخل بینی سمت چپ
بعد از این شش روز یک هفته قطره را قطع کرده و سپس دوباره به روش بالا یک بار دیگر ادامه دهید. سپس در هفته چهارم هر شب استنشاق دو قاشق مرباخوری آب ولرم به همراه یک قاشق مربا خوری عسل در هر دو بینی توصیه می شود.
به چند نکته توجه داشته باشید:
  1. مالیدن اسانس نعناع یا روغن سیاه دانه روی پیشنانی در این مدت مفید است.
  2. هنگام استفاده از این روغن سر باید کاملا رو به عقب باشد یا سر در حالت سجده قرار گیرد.
  3. منظور از تعداد قطره ها، تعداد قطره است که واقعا داخل سینوس ها شود.
  4. استفاده از این قطره معمولا داری سوزش است و ریزش پشت حلق را بیشتر می کند.
منبع: کتاب استاد خیراندیش

دوست داری اینستامون رو هم ببینی و کلی مطلب خوب یاد بگیری: قند + شکن رو روشن کن و روی آیکون اینستا کلیک کن.

آیدی اینستاگرام : arianamassage@

راه حل های درمانی سینوزیت؟

اصلی ترین عامل سینوزیت هوای سرد است که باید حتما از آن پیشگیری کرد. یکی دیگر از عامل های اصلی سینوزیت طبع سرد بدنی و نوشیدن مایعات سرد است. سینوزیت در کل ارتباط مستقیمی با سرما دارد و این سرما چه هوای سرد باشد و چه نوشیدینی سرد آن را تحریک می کند.

یک راه حل درمانی اصلی برای درمان سینوزیت دریافت ماساژ سینوزیت می باشد. در این ماساژ با انجام تکنیک های ویژه بر روی سر و صورت و گردن و همچنین استفاده از سنگ های داغ تاثیر بسیاری در درمان دردهای سینوسی دارد. برای مشاهده مقاله کامل و فیلم آموزشی توصیه می شود مقاله ماساژ سینوزیت را حتما مطالعه فرمایید.

نکته: به یاد داشته باشید سردی بدنی و طبع سر بدن باعث تشدید علائم سینوزیت می شود. پس افرادی که طبع بدنی سردی دارند حتما باید از خوردن میوه ها و غذای های که طبع سرد دارند جدا دوری کنند.

راه حل درمانی 100 درصد تضمینی سینوزیت

به مدت یک ربع بخور اکالیپتوس بگیرید بعد از آن دود عنبرنسارا از بینی استشمام کنید و دوره قطره سیاهدانه را که در بالا اشاره کردیم انجام دهید. به طور حتم در یک ماه بهبودی کامل پیدا خواهید کرد.

ماساژ صورت با روغن سیاهدانه برای سینوزیت

ماساژ صورت یکی از بهترین راه های تسکین درد سینوزیت می باشد. عفونت و التهاب سینوس ها باعث می شود ناحیه صورت و چشم ها دردناک شود به همین جهت ماساژ این نقاط بسیار برای تسکین آن موثر می باشد. اگر چنانچه ماساژ صورت را آموزش ندیده اید پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه صورت خود را ماساژ دهیم را مطالعه فرمایید.

ماساژ پیشانی و چشم

آروماتراپی و روغن های آروماتراپی

آروماتراپی استفاده از روغن های معطر در ماساژ برای ریلکسیشن و تمدد اعصاب است. روغن های معطر و خوش بویی که پایه گیاهی دارند و برای پوست و مو هم مفید هستند. تحقیقات زیادی در مورد تاثیر آروماترابی بر بدن انجام شده است که نشان می دهد برای بسیاری از بیماری ها بخصوص سردرد بسیار مفید می تواند باشد. اگر علاقمند هستید که در مورد روغن های آروماتراپی و انواع آن بیشتر بدانید توصیه می کنیم مقاله آروماتراپی را مطالعه بفرمایید.

روغن سیاه دانه

سیاه دانه فشار خون خیراندیش

فشارخون در اثر استرس و فشار بدنی افزایش پیدا می کند با این حال افرادی که فشارخون بالا دارند در حالت استراحت هم فشار خون بالایی دارند. فشار خون در حالت عادی 12 روی 8 می باشد که فشار سیستولی 12 و فشار دیاستولی 8 می باشد. تحقیقات علمی نشان می دهد مصرف سیاه دانه در کاهش فشار خون موثر است. براساس تحقیات صورت گرفته در دانشگاه پزشکی شهرکرد مصرف ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم سیاه دانه دو بار در روز و به مدت ۸ هفته توانست به طور چشمگیری موجب کاهش فشار خون دیاستولی شود.

نحوه مصرف سیاه دانه

مصرف سیاهدانه هم به صورت خوراکی می باشد که دانه سیاهدانه در دهان گذاشته و جویده شود و هم همراه غذا و سالاد میل شود. اگر چنانچه سیاهدانه کوبیده شود حتما باید زود مصرف شود و یا با عسل ترکیب گردد در غیر این صورت سیاه دانه کوبیده شده سمی خواهد شد و قابل مصرف نیست. روغن سیاهدانه هم مصرف موضعی دارد و باید برای ماساژ استفاده شود و مصرف خوراکی ندارد.

روغن سیاه دانه برای کمر درد

روغن سیاه دانه یکی از بهترین روغن های ضد درد می باشد. سیاه دانه با داشتن خاصیت گرم کنندگی باعث افزایش جریان خون شده و اسپاسم ها را نیز بهبود می بخشد. نحوه استفاده از روغن سیاهدانه به این صورت است که روی موضع درد چند قطره ریخته و شروع با ماساژ آن ناحیه گردد. اگر چنانچه سیاتیک دارید توصیه ما به شما این است که از این روغن حتما در ماساژ سیاتیک بهره ببرید و مقاله آن را مطالعه فرمایید.

روغن سیاه دانه برای کمر درد

استفاده از روغن سیاه دانه در لاغری

سیاه دانه با طبع بسیار گرمی که دارد هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی باعث کاهش وزن نیز می گردد. مصرف مناسب آن همراه غذا و سالاد روند کاهش وزن را تسریع خواهد بخشید. در مصرف موضعی روغن سیاهدانه برای روی شکم و ران ها استفاده می شود تا با افزایش جریان خون بافت چربی باعث افزایش سوخت و ساز آن ها گردد. توصیه ما به شما این است که همراه ماساژ لاغری که دریافت می کنید از روغن سیاه دانه نیز استفاده بفرمایید.

روغن سیاهدانه و بادکش درمانی

سرد مزاجی و طبع سرد یکی از طبع هایی است که اگر کنترل نشود به صورت فوق العاده ای بیماری های دیگر را هم تحریک می کند. یکی از این بیماری ها سینوزیت است که با طبع سرد رابطه مستقیم دارد. روغن سیاه دانه طبع فوق العاده گرمی دارد و می تواند سردی را از بدن بزداید. با این وجود زمانی که این کار با بادکش درمانی گرم همراه است تاثیر آن بر طبع سرد را چند برابر می کند و کاملا سردی را از بدن بیرون می کند. با افزایش گردش خون و از بین رفتن سردی سنوزیت ها هم التهاب خود را از دست داده و مایع سینوس ها شروع به تخلیه می کند.

سیاه دانه برای لاغری

سیاه دانه با داشتن فیبر و افزایش متابولیسم سبب کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز چربی ها می شود. با استفاده از این دانه نسبتا تلخ تمایل به مصرف شیرینی جات و کربوهیدرات ها کاهش می یابد. استفاده از روغن سیاه دانه به صورت موضعی نیز یکی از بهترین راهای افزایش متابولیم و سوخت و ساز چربی ها است. در کل سیاهدانه یک مواد عالی برای لاغری و کاهش وزن می باشد.

درمان خانگی سینوزیت

سینوزیت التهاب سیتوس های پیشانی و پشت بینی می باشد که هوای سر و گرد و غبار آن را تحریک می کند. برای اینکه از التهاب این نقاط کم شود و درد سینوس ها فروکش کند بهتر است با استفاده از سرم شستشو و یا آب نمک روزانه بینی شستشو شود.

گرما درمانی برای سینوزست

یکی از بهترین راه ها برای درمان سینوزیت استفاده از گرما درمانی می باشد. یک کیسه نمک دریا تهیه کنید بر روی ماهیتابه یا روی شوفاژ آن را گرم کنید و موقع خواب بر روی پیشانی خود قرار دهید. این کار به خوبی سردرد ناشی از سینوزیت را خنثی می کند و بسیار برای درمان آن مفید است.

درمن خانگی سینوزیت

روغن سیاهدانه برای ماساژ درمانی

یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ و به خصوص ماساژ درمانی روغن سیاهدانه است. مرکز ماساژ آریانا همراه از این روغن برای ماساژ های درمانی خود استفاده می نماید که تاثیر بسیار شگرفی در کاهش درد و افزایش جریان خون دارد. روغن سیاهدانه طبع بسیار گرمی و برای ماساژ های درمانی، کمر درد، زانو درد و پا درد بسیار مناسب است.

ماساژ درمانی در طب سنتی

روغن سیاهدانه برای درد دست

اگر چنانچه روی دست و انگشتان خود درد احساس می کنید روغن سیاهدانه می تواند برای ماساژ فوق العاده تاثیر بگذارد. ماساژ روی ساعد دست و انگشتان با این روغن کمک می کند درد های این ناحیه به کلی از بین برود. اگر چنانچه ماساژ دادن دست و ساعد را آشنایی ندارید توصیه می کنیم مقاله درمان درد دست راست را مشاهده نمایید که در ان به صورت کامل نحوه انجام ماساژ دست به صورت فیلم آموزشی نمایش داده شده است.

درمان درد دست در خانه