روغن های ماساژ درمانی

انواع روغن های گیاهی برای ماساژ با توجه به خاصیت آن ها می توانند جهت ماساژ استفاده شوند. ماساژ درمانی یکی از بهترین راه ها برای تیکسن دردهای عضلانی و بدنی می باشد که با استفاده از روغن های ماساژ درمانی صورت می گیرد. این روغن ها انواع مختلفی دارد که با توجه به خاصیت آن ها می توان از آن ها استفاده کرد. بهترین روغن های ماساژ درمانی را در زیر به شما معرفی می کنیم.

  • رزماری
  • سیاهدانه
  • خشخاش
  • اسفند
  • زیتون
روغن های ماساژ درمانی

خواص روغن های ماساژ

از انواع مختلف روغن ها می توان برای ماساژ استفاده کرد. در این قسمت روغن های خاصی رو براتون معرفی میکنیم که برای پوست بسیار مفید هستند.

روغن بادام شيرين: اين روغن را مي توان به عنوان يك روغن حامل يايه استفاده كرد. اين روغن حاوي ويتامين ها و مواد معدني مختلف و اسيد هاي چرب است و براي تمامي پوستهاي خشك و حساس و ملتهب يا پوستهايي كه زود پير شده اند بسيار خوب است.

روغن هسته هلو و زردآلو : براي هر نوع پوستي ايده ال است. براي پوستهاي خشك و حساس مناسب است.

روغن گلابي آووكادو: حاوي ويتامين د پروتئين  لسيتين و اسيدهاي چرب است. خاصيت شفا بخشي و التيام بخشي دارد. براي پوستهاي خشك بي آب چروك و خصوصا اگزما بسيار مفيد است.
روغن گل اشرفي: اين روغن داراي خاصيت ضد التهابي قابض هورموني شفا بخش و التيام بخش است. اگزما زخمها رگهاي گشاد شده جاي زخمها زخم تختخواب كبودي و خونمردگي و پوست حساس مناسب است.
گل خرسند يا پامچال: براي تسكين سندرم قبل از يائسگي ناراحتيهاي دوران يائسگي بيماريهاي قلبي كلسترول بالا اگزما و پسوريازيس توصيه مي شود.
روغن جوجوبا:‌مرطوب كننده و مغذي. اين روغن عميقا در پوست نفوذ مي كند و براي صورت و مو ايدال است. براي آكنه اگزما پوست خشك و ملتهب و پسوريازيس مفيد است.
روغن گياهك گندم: مغذي است. براي مبارزه عليه پيري زود رس پوست اگزما و پسوريازيس مفيد است. از كشيدگي پوست جلوگيري مي كند

بهترین روغن ها برای ماساژ

روغن ها انواع مختلفی دارند که هرکدام با توجه به موادی که حاوی آن هستند فواید مختلفی دارند. اگر چنانچه اطلاعات کامل تری در مورد روغن های ماساژ می خواهید بدست بیاورید پیشنهاد می کنیم مقاله روغن ماساژ چیست را مطالعه فرمایید. بهترین روغن ها برای ماساژ بدن روغن هایی با طبع گرم هستند و بهترین روغن ها برای ماساز صورت روغن هایی با خاصیت آبرسانی هستند.