فواید ماساژ درمانی برای گردن درد

گردن درد عوامل متعددی می تواند داشته باشد ولی به طور قطع می توان گفت ماساژ درمانی برای گردن درد بسیار مفید و تاثیر گذار است. استفاده از مسکن فقط برای آرام بخشی و حذف صورت مساله است و تاثیر دیگری در درد گردن و حتی سر ندارد. درد گردن بیشتر به دلیل پوزیشن های اشتباه سر (یعنی پایین آوردن سر به صورت طولانی مدت بخصوص پشت سیستم و موبایل) اتفاق می افتد.

دلایل گردن درد

گردن درد عارضه ای بسیار شایع است که درد نسبتا زیادی نیز دارد. درد گردن گاهی به سمت سر و یا دست ها نیز انتشار می باید. دلیل اصلی گردن درد فشار زیاد به گردن و استرس ها و فشار های روانی می باشد. گاهی افرادی که پشت میز نیشین هستند و یا با موبایل زیاد کار می کنند به دلیلی اینکه همواره سر را به سمت پایین می آورند نیز دچار گردن درد می شوند.

  1. خواب نامناسب
  2. بالش سری بلند یا کوتاه
  3. قرار گرفتن در معرض سرما
  4. ضربه ناگهانی به سر
  5. تنش و استرس بدنی زیاد
  6. پایین انداختن طولانی سر
  7. پوزیش های کاری نامناسب

ماساژ درمانی برای گردن درد

ماساژ درمانی چگونه باعث بهبود درد گردن می شود؟

در ماساژ درمانی ماساژتراپیست با انجام تکنیک های ویژه اسپاسم های گردنی و کتف های شما را از بین می برد. این اسپاسم ها عامل اصلی گردن درد می باشند که با افزایش گردن خون و از بین رفتن خشکی عضلات گردن خون به راحتی جربان پیدا می کند و دردهای گردنی نیز از بین می رود.

تکنیک های ماساژ درمانی برای گردن درد

  • گرم کردن
  • ماساژ نقاط ماشه ای
  • ماساژ فشاری
  • کشش های مخصوص گردن
  • طب سوزنی
  • استفاده از دستگاه های مختلف که انواع گوناگونی بنا به نیاز فرد استفاده می شود

نکته مهم و حائز اهمیت اینه که تمام کارهای انجام شده کارهای تخصصی هستند که در مرکز ماساژ آریانا توسط ماساژ تراپیست که آشنایی کامل نسبت به آناتومی و فیزیولوژی بدنی دارد انجام می گیرد نباید توسط فرد مبتدی انجام گیرد.

همین طور بخوانید: ماساژ درمانی برای سردرد

آموزش ماساژ درمانی برای گردن درد

بادکش درمانی برای گردن درد

یکی از بهترین راه ها برای رهایی از درد گردن بادکش درمانی برای عضلات شانه و گردن می باشد. بادکش جریان خون را افزایش می هد و باعث می شود اسپاسم ها ناحیه گردنی برطرف شود. بادکش باید بر روی عضلات کتف و شانه ها انجام گیرد و از بادکش روی خود گردن اجتناب کنید. فواید بادکش درمانی بسیار است با این وجود بادکش لغزان برای عضلات خود گردن نیز بسیار مناسب است ولی به یاد داشته باشید که از آن هم نباید زیاد استفاده کنید تا کبودی زیادی ایجاد کند.

ماساژ درمانی برای گردن درد

تفاوت ماساژ درمانی با ماساژهای دیگر

ماساژتراپی یک نوع درمانی محسوب می شود که برای اکثر بیماریهای عضلانی تجویز می گردد. اگر تمایل دارید بیشتر در این مورد مطالعه کنید پیشنهاد می کنیم مقاله ماساژ درمانی چیست را مطالعه فرمایید.

انواع ماساژ درمانی

حرکات ورزشی برای گردن درد

  • با ریلکس کردن عضلات کتف، سرتان را آرام به یک بار به سمت راست و یک بار به سمت چپ بچرخانید به طوری که نگاهتان به کتف و شانه باشد.
  • سرتان را به سمت چانه خم کنید به طوری که چانه تان به قفسه سینه برسدچند ثانیه مکث کنید وبه حالت اولیه برگردید.
  • گردن خود را به آرامی به سمت راست یا چپ خم کنید و با دست نیز فشار اندکی برای کشش بیشتر ایجاد کنید چند ثانیه مکث کنید و به آرامی به حالت اولیه برگردید
  • دوش آب گرم بگیرید و همین طور با حوله گرم، گردن خود را ماساژ دهید.
حرکات ورزشی برای گردن درد

شکستن قولنج گردن برای گردن درد

برای رهایی از گردن درد یکی از راه هایی که پیشنهاد می شود شکستن قولنج گردن می باشد. شکستن قولج گردن یکی از تخصصی ترین کارهایی است که نباید هر فردی به تنهایی انجام دهد. فشار بیش از حد می تواند آسیب جدی به عضلات و رباط ها و دیکس های گردنی وارد گردد. زمانی که ماساژ درمانی دریافت می کنید و اسپاسم عضلات کمتر می شوند و یا از بین میروند برای انجام تکمیل فرایند می توان از منووال تراپی یا شکستن قولنج گردن هم بهره برد.

آیا شکستن قولنج به گردن آسیب می رساند؟

اگر به صورت اصولی انجام نگیرد احتمال آسیب وجود دارد.

آیا همراه ماساژ می توان قلنج هم شکست؟

بهترین حالت این است که بعد از دریافت ماساژ درمانی قلنج گردن شکسته شود زیرا با گرم شدن عضلات گردنی احتمال آسیب بسیار کاهش می یابد.

آیا شکستن قولنج گردن فایده ای دارد؟

شکستن قولنج گردن باعث رهاسازی عضلات و اسپاسم های می گردد و در روند از بین رفتن درد بسیار موثر است.