ماساژ درمانی برای دیسک کمر

اول از همه باید بدانیم که برای درمان دردهای کمری راه حل های مختلفی وجود دارد. اینکه بخواهیم با هر دردی که احساس کردیم سراغ جراحی و عمل برویم یک اشتباه بزرگ است. جراحی ورای هزینه های سنگین عوارض جبران ناپذبری هم دارد که به هیچ وجه قابل برگشت نیست. پی توجه داشته باشید که جراحی آخرین راه حل درمان درد های کمری و ستون فقرات است. ماساژ درمانی برای دیسک کمر و دردهای ناحیه ستون فقرات به شدت توصیه می شود. دلیل اکثر دردهای کمری فشار زیاد به ستون فقرات و کمر می باشد. این فشار گاه ناشی از اضافه وزن و گاه ناشی از کارهای سنگین و بلند کردن اجسام سنگین بوجود می آید. در ادامه دلایل دیسک کمر و راه حل های درمانی آن را خواهیم گفت با ما باشید.

دیسک کمر چیست و چرا ایجاد می شود؟

ستون فقرات از 33 استخوان تشکیل شده که بین این استخوان ها دیسک ها هستند. وظیفه این دیسک های کمک به حرکت و چرخش بدن و همچنین کاهش فشار بر ستون فقرات است.

قسمت های تشکیل دهنده ستون فقراتدیسک کمر و درمان دیسک کمر

  • مهره ها
  • دیسک ها
  • عضلات نگهدارنده
  • نخاع و اعصاب

زمانی که فشار زیادی بر بدن وارد می شود عضلات کمری این فشار را به مهره ها انتقال می دهند. این فشار دائم به مهره ها باعث فشار بر دیسک های کمری می شود. دیسک های کمری نیز این فشار را به نخاع و اعصاب ما بین آن ها وارد می کنند. در این موقع است که ما درد در ناحیه کمر احساس می کنیم. کمر درد به این دلیل ایجاد می شود که ما مدت زمان طولانی دارای اضافه وزن بودیم و ورزش های مناسب انجام ندادیم و فشارهای نامتوازن و زیادی بر کمر وارد کردیم.

درمان دیسک کمر

برای درمان دیسک کمر و کمردرد راه حل های مختلفی وجود دارد. بیایید باهم چند راه حل را دنبال کنیم که حتما باید قبل از جراحی به سراغ آن ها بروید.

  1. اگر اضافه وزن دارید حتما وزن خود را ابتدا با رژیم سپس با کمک گرفتن از ورزش کاهش دهید.
  2. اگر درد زیادی دارید حتما ابتدا ماساژ درمانی دریافت کنید و درد خود را کاهش و تسکین دهید.
  3. شروع کنید و از آب درمانی و فوائد بیشمار آن بهره ببرید.
  4. از حرکات اصلاحی برای کمردرد غافل نشوید.

همچنین بخوانید: ماساژ درمانی چیست و برای چه دردهایی کاربرد دارد؟

به این نکته توجه داشته باشید که همه ما اگر ام آر آی ستون فقرات بگیریم مشکل در دیسک های کمری داریم و داشتن مشکل در دیسک های کمری به معنی نیاز به جراحی نیست.

بهترین راه حل برای درمان دیسک کمرچاقی و کمردرد

  • دریافت ماساژ درمانی منظم برای تکسین و از بین بردن دردهای کمری
  • کاهش وزن و کاهش فشار بر کمر
  • آب درمانی و معلق شدن در آب برای برداشتن فشار از روی مهره ها
  • حرکات اصلاحی و کششی برای کمر و پاها

فوائد ماساژ درمانی چیست؟

اول از همه باید بدانید که ماساژ تراپیست و فردی که کار ماساژ درمانی انجام می دهد باید علم و تجربه کافی برای این کار را داشته باشد. ماساژتراپیست یا همان فرد ماساژ دهنده با تکنیک های مختلف سعی در افزایش خون و رفع اسپاسم های ناحیه کمری خواهد داشت. ماساژ درمانی با برطرف کردن اسپاسم ها و برداشتن فشارهای جسمانی و روانی بر بدن باعث از بین رفتن کمر درد می شود.

فوائد ماساژ درمانیفواید ماساژ درمانی چیست

  • رفع استرس ها و فشارهای روانی و جسمانی بر بدن
  • کاهش دردهای بدن و از بین رفتن آن ها
  • درمان اسپاسم ها و گرفتگی های عضلانی
  • برداشتن فشار از روی مهره ها و دیسک ها
  • از بین رفتن درهای کمری و درد های پا

همچنین بخوانید: هزینه ماساژ درمانی

ماساژ تراپیست برای درمان درد های کمری چه کاری انجام می دهد؟

  1. افزایش جریان خون عضلات و گرم کردن بدن
  2. برطرف کردن اسپاسم ها و گرفتگی های کمری با تکنیک های ویژه
  3. با برطرف شدن اسپاسم های کمری فشار از روی مهره ها و دیسک ها برداشته شده در نتیجه درد از بین رفته و تسکین می یابد.
  4. کار روی عضلات پا و کمک به افزایش انعطاف پایین تنه
  5. هر چقدر انعطاف عضلات پایین تنه بیشتر باشد فشار کمتری بر ستون فقرات و کمر وارد می شود.
  6. دادن برنامه حرکات اصلاحی برای انجام در خانه و در نتیجه کاهش فشار بر کمرحرکات اصلاحی برای کمر درد

آیا ماساژ برای دیسک کمر خوب است؟

دیسک های کمری در همه افراد وجود دارند و کمردرد و داشتن تخریب های جزئی و بیرون زدگی در دیسک های نیز می تواند در همه افراد وجود داشته باشد. عضلاتی فیله کمر و رباط ها مسئول نگهداری این دیسک ها می باشند. زمانی که فشار زیادی بر کمر وارد شود این عضلات نیز دچار اسپاسم و گرفتگی می شوند و بر دیسک های کمری فشار وارد می کنند. ماساژ درمانی با برطرف کردن این اسپاسم ها باعث می شود فشار از روی دیسک های کمری برداشته شود و درد کاهش پیدا کرده و یا حتی از بین رود.

ورزش کردن برای دیسک کمر مفید است یا مضرر؟

ورزش کردن منظم و اصولی فوائد بسیار زیادی بر جسم و روان انسان می گذارد ولی با این وجود زمانی که دچار دیسک کمر شده ایم و یا کمر درد داریم ورزش های معمول وضعیت را بدتر می کنند. ورزش ابتدا یک پیشگری عالی برای کمردرد است ولی موقعی که بحث درمان باشد باید با احتیاط و توسط مربی صورت بگیرد. انتظار نداشته باشید که کمردرد دارید و پیاده روی کنید خوب می شود خیر بخصوص اگرچنانچه اضافه وزن هم داشته باشید وضعیتتان بدتر خواهد شد.

حرکات اصلاحی برای دیسک کمر

حرکات اصلاحی یکی از بهترین روش ها برای کاهش درد و بهبود وضعیت بدنی است. برای رهایی از دیسک کمر و کمردرد استفاده از ماساژ درمانی برای برطرف کردن اسپاسم های عضلانی و حرکات اصلاحی برای کشش عضلات منقبض شده بسیار مفید می تواند باشد.

فیلم حرکات اصلاحی برای دیسک کمر